Råå vallars camping

Efter Råådalen valde vi då att avsluta vår utflykt på Råå Vallars camping på Råå utanför Helsingborg. Jag fricampar ju mest men har i sommar varit på några mindre campingplatser och nu skulle det bli en stor och modern.
Vi kom dit och elplatserna var slut vilket för mig är helt ok då solpanelen fungerar utmärkt. Vi fick en plats och rullade dit. På den plats vi skulle ha stod ett tält uppställt..... Hm, platsen bredvid var ledig och kanske hade tjejen i receptionen sagt fel så jag backade in husvagnen och ställde mig där med planen att genast gå bort till receptionen och meddela detta. Det hann jag inte för just som bilen var avkopplad kom en annan familj med tält och de hade fått just den här platsen. Kroka på igen och flytta ekipaget och knalla bort till receptionen. Enligt tjejen där så skulle det den platsen vi fått vara ledig och hon förklarade bla bla bla hur det kunde bli fel. Jag struntade i varför det blivit fel och ville bara ha en plats att stå på..... Så småningom fick jag en annan plats och den var inte ockuperad av någon annan vilket var lätt att förstå. Den låg på en liten kulle med alldeles svart, smutsig sand och rester efter, vad jag gissar, ett buskage som varit där tidigare. dessutom stod en vattenkran en bit in på tomten. Gissar på att det var den sämsta platsen på hela området. Vi skulle bara vara där en natt och jag var varm och irriterad och orkade inte bråka så vi ställde oss där ändå.

Barnen och deras mor gick sedan bort till poolen för ett bad medan jag åkte hem för att mata katterna mm. Poolen kostade 20 kr per barn men den fina lekborgen med studsmatta med mer ville de ha 80kr per barn för. Tokigt dyrt tycker jag när priset för campingplatsen var 300 kr per dygn. Nåväl barnen fick i alla fall bada i poolen en sväng till lite senare och då passade vi också på att käka pizza i restaurangen vilken smakade fint efter all grillmat.

Dagen därpå packades alltsammans ihop igen och jag tog hand om utsheckning medan de andra gick ner till havet för att bada. Jag körde sen runt campingen till den stota parkeringsplatsen norr om den där jag ställde ekipaget och gick ner till stranden jag också. En timme senare körde jag och lämnade av vid HH-färjan och själv körde jag hem för att vara social med katterna och hämta ut ett paket på posten....

Vi har hur som helst haft några trevliga dagar tillsammans i den lilla husvagnen även om det var trångt. Barnen delade på en säng där de låg skavfötters, en säng fick mamman och själv låg jag på golvet mellan sängarna. Fast vi sov ute också jag och barnen några nätter. Härligt att ligga under bar himmel och somna in medan man räknar stjärnor....